Från Gävle till Los Angeles!


Tänkte nu ta tummen ur och berätta om årets stora händelse. Den 10 februari flyttar jag från trygga Sverige till USA. Från Gävle till Los Angeles. Haha, känns helt sjukt att skriva från Gävle till Los Angeles. Går dessa städer ens att jämföra med varandra? Gävle med ca hundratusen invånare till LA med 13 miljoner invånare. Galet. Kommer dock inte bo mitt i city utan utanför LA i en förort kan man säga. Tur är väl det kanske med tanke på mitt jobb.
Jag ska alltså jobba som au pair i familj där borta. Kommer ta hand om två killar på 10 och 13 år. Alltså blir det inte småbarnsgöra som dom flesta au pairer har att göra med. Kommer skjutsa dom till deras träningar, hjälpa dom med läxorna efter skolan och lite annat. Medans dom är i skolan kommer jag göra lite andra ärenden till familjen. I början tänkte jag att det skulle bli lite konstigt att inte ta hand om småbarn men nu i efterhand är jag sjukt glad att dom är så pass gamla som dom är. Tror det kommer bli toppen!
Hela familjen känns verkligen hur bra som helst. Har pratat med allihopa på Skype flera gånger och jag gillar verkligen allihopa av dom! Just nu känns det som om jag kommer trivas iallafall.
 
Kommer ha tillgång till en egen bil på fritiden också vilket gör att jag kan ta mig in till LA när som helst. Den närmsta stranden är Malibu också. Kan fortfarande inte förstå att det här är sant. Kommer få uppleva så sjukt mycket. Självklart kommer det säkerligen vara jobbigt ibland att vara så långt pass borta från hemma. Men jag tänker verkligen inte på det nu utan bara på allt positivt jag kommer få vara med om.
 
Så den 10:de åker jag till New York för att spendera fyra dagar där på au pair-skola med alla andra au pairer och för att utforska den staden, vilket också kommer bli helt grymt! Sen den 14:de kommer jag hem till min nya familj. På Valentine's day. ;)

Kommentarer
Anna

Fy fan va underbart det lät! Hoppas du får det bäst där! :D

       http://annaaahhp.blogg.se
Hanna

vilket äventyr du kommer att få!

       http://sandbergsfoto.blogg.se



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: