Mallorca part 4


En dag bestämde vi oss för att ta en båttur för att få se lite annat runt Mallorca. Jättekul tänkte vi! Och det var det... till en början. Allt började bra, det var strålande väder och fin utsikt. Det var kul att se omgivningen på Mallorca och att få gå i land i en hamnstad. Tänkte till en början på att det guppade väldigt mycket, men inget mer med det. Men sen kom sjösjukan. Helvette vad dåligt jag mådde. Ville bara att turen skulle vara över. Äntligen kom vi fram till hamnstaden i alla fall. Medan alla andra gick och köpte glass gick jag och köpte åksjukstabletter. På vägen tillbaka hade jag ju fortfarande var sjösjukan i huvudet liksom, men mådde mycket bättre! Efter att nästan ha svettats ihjäl på båten kom vi äntligen fram till stället där vi skulle få bada också, äntligen! Jag såg från början att det simmade runt några maneter där och sa till Jessica att jag inte ville bada (är alltid rädd för allt). Jessica sa att det var lugnt och att maneterna inte bränndes, hon hade hållit i såna förut. Men tji fick vi (mest Jessica hehe). Hoppade i vattnet simmar en minut och ser sen att Jessica sprattlar som fan och har värsta paniken och allt jag kan tänka på är att hon ser en haj. Alltså paniken i den stunden. Fyfan vad rädd jag var, sjukt äckligt att befinna sig i vattnet just då. Tillslut tar hon upp huvudet över ytan och säger manet med panik i rösten och skyndar sig upp i båten igen. Jag blir såklart rädd och vill också upp i båten så fort som möjligt och när jag sparkar med benen tar jag foten på en manet. Helvette vad det brände till, helt sjukt vilken smärta! Kändes som om jag stoppat foten i ett eluttag typ. Ni kan ju se på bilderna hur Jessicas ben såg ut efteråt, helt sjukt! Hon har fått besöka doktorn för det där ni vi kom hem till Sverige också! Detta var absolut en resa vi seeent kommer att glömma! I efterhand kan man ju skratta lite åt det. ;)

Kommentarer
Malin Aurora

Åh jisses så härliga bilder, ja förutom det med maneterna då, usch!

       http://vildblommor.blogg.se/
lovisa

maneter är bland det värsta i vattner, dock har jag bara stött på röda brännmaneter. hoppas resan var bra trotts dom :)

sv: åh tusen tack!!

       http://lovisalundgren.webblogg.se
Jarina

Svar: Tack! :) Skylten kommer från allposters.fi, men finns säkert motsvarande svenska sidor också!

       http://jarinafoto.blogg.se/
˟ Photospiration

Svar: Vi var i Fig Tree Bay :)

       http://photospiration.blogg.se
Emma

Så härliga bilder! :)

       http://momentsofjoy.blogg.se



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: