En grå fredag

Det är en riktigt grå dag idag, regnet öser ner utanför fönstren. Idag har jag övningskört lite och fixat med lite saker här hemma. Ikväll blir det förmodligen roligare för då blir det utgång! Måste börja tagga till nu! Ha en fin fredag. :)

Början av torsdagen

Idag startade jag min dag med en kort springrunda, försökte mig på en snabb runda då den var så kort och det gick väl helt okej. Har dock haft ont i halsen i veckan men det känns bra nu efteråt. Hoppas det håller i sig så. Min snälla bror tog sig till affären och köpte en kycklingsallad till mig till lunch och den var riktigt god måste jag säga. Har även gått långpromenaden med hunden så nu ska jag duscha och fixa till mig, har ett par saker jag vill bli färdig med idag. Vi hörs lite senare!

Turkey part 2

Jag vet att det nästan bara är bilder på människor, men jag blir så himla glad av dom! Det kommer fler bilder på stranden och annat lite senare. Jag tycker ändå att det kan vara riktigt kul med sånna här bilder också. Åh vad jag saknar allt!

Turkey part 1

Är hemma efter världens bästa vecka och det enda jag vill är att åka tillbaka. Den var så grymt bra på så många olika sätt. Kunde inte önska så mycket bättre! Vi var i Kusadasi som ligger på Turkiets västkust. Vi bodde ca 200 meter från den fina stranden Ladies Beach. Längs stranden fanns det massor av restauranger där man kunde sitta och se solnedgången. Med en kort taxiresa på 5 minuter är du i Kusadasi centrum där det finns gott om shopping och en rolig bargata. Uppmärksamhet är något man får mycket av där borta, det är en sak som är säker! ;)

I'm home!

Nu är jag hemma från världens bästa resa med mina favorittjejer. Vi var i Turkiet, Kusadasi, och fan vad jag gillade det stället. Kommer snart upp massor med bilder därifrån men en så länge för ni nöja er med en bild på dessa små tösar! Ha det gött!

Turkiet!

Tänkte bara berätta att det inte kommer bli någon bloggning i en vecka nu. Inatt åker jag till Arlanda och tar flyget vidare mot Turkiet! Ska verkligen bli hur kul som helst! Känns dock inte så bra att jag ska gå upp om mindre en två timmar... Men aja. Ni får ha det så bra medans jag är borta och har det bäst!! :)

Gåsholma part 2 (last part)

Här är dom sista bilderna från helgen i Gåsholma. Vi grillade ju som sagt då och åt en sån underbart god mat! Fläskfilé, majskolvar med vitlökssmör på, färskpotatis, baugette som vi hade i ugnen med ost och vitlökssmör och tzatsiki. Mmm. Underbara dagar var det i alla fall. Exakt så som man tänker sig en perfekt sommar. Förutom att det var liiite för mycket moln och lite för lite sol... Och att mina snälla kompisar lämnade mig på en sten i havet och åkte vidare med båten, haha! ;)

Gåsholma part 1

För några veckor sen spendera jag helgen i Gåsholma med tre kompisar. Så himla härligt! Är så skönt att komma bort från stan ibland och bara mysa och ta det lugnt. Dock märkte jag hur sjukt beroende jag var av mitt internet på mobilen (som inte alltid funkade så bra där borta i skogen). Det är ganska tragiskt faktiskt. I alla fall så solade vi, åkte båt, badade i havet (iskallt), grillade, kollade film och hade det allmänt bra. :)

Katten Stina

Det är inte det lättaste att fota en katt som springer iväg, vänder sig om, rullar sig på rygg och aldrig sitter still. Men jag tycker det blev helt okej bilder ändå. Dom här bilderna tog jag när jag var hos en kompis stuga. Det kommer komma upp fler bilder därifrån imorgon och framöver!

Greece part 4 (last part)

Pic 1: Tobbe. Pic 2: Pappa. Pic 3: Jag med favoriträtten Chicken Souvlaki. Pic 4: Bild från en båt vi åkte med. Pic 5: En skitstor spindel. Pic 6: Pappa och Tobbe paddlar kajak. Pic 7: Mamma med en strand i bakgrunden.

Här har vi dom sista bilderna från Grekland. Den fjärde bilden är från midsommarafton då vi åkte ut på en dagstur med en båt. Supermysigt var det! Alla fick en egen solbädd på båten och vi stannade till på olika vikar och stränder där man fick bada och vi åkte förbi andra sevärda saker. Det bjöds också på grekisk buffé och annat gott. Helt okej midsommarafton skulle jag vilja säga! ;)

Greece part 3

Pic 1: Chicken souvlaki, godaste rätten! Pic 2: Jag och någon efterrätt. Pic 3: Pappa och mamma på gatan vid hamnen där alla restauranger låg. Pic 4: Hamnen. Pic 5: Hamnen och Lefkas sett från en båt. Pic 6: Mönster i vattnet efter båten. Pic 7: Utsikt från toppen av en ö vi besökte. Pic 8: En av alla byar vi besökte. Pic 9: Byn + utsikt över vattnet. Pic 10: En blomkruka uppe på ön.

Japp, här har ni ännu fler bilder från Grekland. Översta bilden är på en maträtt, chicken souvlaki, som jag åt tre dagar i rad. Så goood. Annars är det väl mest bilder från när vi tog med oss bilen på en båt och besökte en annan ö. Så mysigt att gå runt i små grekiska byar! Jag älskar verkligen Grekland, så härliga människor som bor där plus att det är superfint! :)

Greece part 2

Pic 1: Finaste stranden. Pic 2: Stenar på stranden. Pic 3: Ett berg vi gick upp på vid den fina stranden. Pic 4: Mamma och Tobbe. Pic 5: Ice Tea <3. Pic 6: En annan fin strand vi besökte. Pic 7: Tobbe och jag i havet. Pic 8: Ett parasoll och strand.

Här är lite fler bilder från Lefkas. Ice Tea drickan dracks det mycket av under resan. Älskar den! Annars är det mest strandbilder. Visst ser det underbart ut? Vattnet var sååå fint! Njuter av att bara kolla på bilderna! :)

Greece part 1

Pic 1. Från flygresan dit. Pic 2. En kyrka. Pic 3. Parasoll och hav på vår strand. Pic 4. Fina fåglar i burar påväg till stranden. Pic 5. Vårt hotell. Pic 6. Moussaka, jättegod grekisk maträtt. Pic 7. Blekfisen. Pic 8. En katt som hade ett väldigt mystiskt öga. Pic 9. Den suuuperfina stranden!

Har nu tagit mig i kragen och tänkt visa er bilder från Grekland, Lefkas. Var där i juni och hade det helt underbart. Det var supervarmt varje dag och inte ett moln på himlen. Den sista bilden är på en strand som var så fruktansvärt fin, verkligen kristallklart vatten. Vi hyrde en bil i tre dagar och åkte runt och besökte många stränder och mycket annat på ön. Helt klart värt det att hyra bil! Åh vad jag vill tillbaka när jag kollar på bilderna. Tur att jag åker till Turkiet om 11 dagar!