A nightmare of mine

 

Nu tänkte jag berätta en grej om mig själv och det är min björnfobi. Jag har otroligt svårt för att vistas i skogen och kan inte alls slappna av. Bara väntar på att få se en björn komma fram bland träden. Ni kan inte förstå hur många mardrömmar jag har drömt om björnar. Minst en gång i veckan drömmer jag en björndröm. Jag vet inte riktigt hur det här började men jag tror det var när jag var mindre och vi var i vår stuga i Härjedalen. Där finns det ju en hel del björnar liksom... Mormor och morfar brukade se björnar på vägen när dom åkte dit. Jag har aldrig sett en björn där men jag hörde en en gång. Jag och min familj gick ner till stranden som ligger kanske 300 meter från stugan eller nåt sånt. När vi kommer till stranden så ser vi björnspår på stranden och helt plötsligt inifrån skogen hör vi ett vrål som förmodligen var en björn. Usch, skulle dö om detta var idag.
Några år senare hände det också en grej som jag faktiskt tror var det som utlöste min fobi på riktigt. Jag, min brorsa och pappa var ute och gick med vår hund där uppe i Härjedalen. Jag kollar in mot en gård som ligger liksom inne bland träden och där ser jag en "björn". Mitt hjärta höll seriöst på att stanna och jag fick inte fram ett ord. Jag vågade inte prata eller springa så jag gick så fort jag bara kunde därifrån. Min bror och pappa ropar på mig och tror typ att jag är dum i huvudet. Tillslut kommer jag tillbaka och då visar det sig att det var en björnstaty! Vem fan sätter upp en brun björnstaty i verklig storlek i Härjedalen!? Förmodligen är det dessa två händelser som har givit mig denna fobi jag har idag.
Det här är liksom ingenting jag bara har hittat på utan jag är verkligen rädd när jag är i skogen. Önskar att det inte var så för det är verkligen härligt att vara i skogen egentligen. Kom på en till grej nu som hände min morfars kusin som jag har sett bilder på. Han och hans kompis var ute i skogen och skulle jaga älg eller nåt sånt tror jag då dom blev attackerade av en björn. Björnen rev liksom upp hela huvudet på en av dom och dom hade fetaste rivsåren över hela kroppen. Usch... Seriöst, ryser av bilden också. ↑

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: